Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення в закладах загальної середньої освіти навчальних предметів та організації освітнього процесу у2018/2019 навчальному році
Зарубіжна література
У 2018/2019 навчальному році вивчення зарубіжної літератури в 5 – 9 класах здійснюватиметься за програмою: Світова література. 5 – 9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 № 804;
у 10 класі – за новими навчальними програмами (рівень стандарту та профільний рівень), що затверджені наказом МОН України від 23.10.2017 № 1407;
в 11класі – за програмою, затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України від 28.10.2010 № 1021, крім рівня стандарту та академічного рівня зі змінами 2016 року.
Навчальна та методична література із зарубіжної літератури, рекомендована МОН України, зазначена в Переліку навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України, що розміщений на офіційному сайті МОН України, Інституту модернізації змісту освіти.
Основою для календарно-тематичного планування уроків зарубіжної літератури є чинні програми. Учитель має право самостійно розподіляти години на текстуальне вивчення творів, розвиток мовлення, позакласне читання, ураховуючи визначену кількість годин на опрацювання конкретного розділу. Учитель має змогу вільно і творчо підійти до організації навчальної діяльності на уроках зарубіжної літератури з урахуванням конкретних умов викладання, читацьких інтересів учнів.
Викладання зарубіжної літератури в закладах загальної середньої освіти здійснюється українською мовою. Твори зарубіжних письменників у курсі зарубіжної літератури вивчаються в українських перекладах. Для зіставлення можливе залучення перекладів, переспівів іншими мовами, якими володіють учні (англійською, німецькою, французькою тощо). За наявності необхідних умов бажаним є розгляд художніх текстів (у фрагментах або цілісно) мовами оригіналів. У такому разі предмет «Зарубіжна література» виконує додаткову функцію вдосконалення володіння учнями іноземними та іншими мовами.
З метою систематизації та упорядкування навантаження учнів протягом навчального року подаємо рекомендовану кількість видів контролю в процесі вивчення зарубіжної літератури в кожному класі. Поданий у таблиці розподіл годин є мінімальним і обов’язковим для проведення в кожному семестрі. Учитель на власний розсуд може збільшити кількість видів контрою відповідно до рівня підготовленості учнів, особливостей класу тощо.
Обов’язкова кількість видів контролю із зарубіжної літератури в 5–9 класах
Класи
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
| |||||
Семестри
|
І
|
ІІ
|
І
|
ІІ
|
І
|
ІІ
|
І
|
ІІ
|
І
|
ІІ
|
Контрольні роботи у формі:
|
2
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
· контрольного класного твору;
|
-
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
· виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання)
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
Уроки розвитку мовлення* (у+п)
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
· Уроки позакласного читання
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
Перевірка зошитів
|
4
|
5
|
4
|
5
|
4
|
5
|
4
|
5
|
4
|
5
|
Обов’язкова кількість видів контролю із зарубіжної літератури у 10 класі
Семестри
|
І
|
ІІ
|
І
|
ІІ
|
Рівні
|
стандарту
|
профільний
| ||
Контрольні роботи у формі:
|
2
|
2
|
4
|
4
|
· контрольного класного твору*;
|
1
|
1
|
1
|
1
|
· виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання)
|
1
|
1
|
3
|
3
|
Уроки розвитку мовлення**
|
2 (1у+1п; у межах текстуального вивчення)
|
2 (1у+1п; у межах текстуального вивчення)
|
3
(1у+2п)
|
3
(2у+1п)
|
Уроки позакласного
читання
|
1
|
1
|
3
|
3
|
Перевірка зошитів
|
4
|
5
|
4
|
5
|
Обов’язкова кількість видів контролю із зарубіжної літератури в 11 класі
Семестри
|
І
|
ІІ
|
І
|
ІІ
|
І
|
ІІ
|
Рівень стандарту
|
Академ. рівень
|
Профільний рівень
| ||||
Контрольні роботи у формі:
|
2
|
2
|
3
|
3
|
4
|
4
|
· контрольного класного твору;
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
· виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання)
|
1
|
1
|
2
|
2
|
3
|
3
|
Уроки розвитку мовлення*
|
2
(у+п)
|
2
(у+п)
|
2
(у+п)
|
2
(у+п)
|
3
1у+2п
|
3
2у+1п
|
Уроки позакласного
читання
|
1
|
1
|
1
|
1
|
2
|
2
|
Перевірка зошитів
|
4
|
5
|
4
|
5
|
4
|
5
|
У 8 – 9 класах з поглибленим вивченням зарубіжної літератури пропорційно збільшується кількість контрольних робіт та уроків розвитку мовлення (на розсуд учителя визначається кількість і види контрольних робіт).
*У кожному семестрі обов’язковим є проведення двох уроків розвитку мовлення: одного уроку усного розвитку мовлення, а другого – письмового. Умовне позначення в таблиці – (у + п).
Під час оцінювання зошита із зарубіжної літератури слід ураховувати наявність різних видів робіт; грамотність (якість виконання робіт); охайність; уміння правильно оформлювати роботи (дотримання вимог до оформлення орфографічного режиму).
Оцінку за ведення зошита із зарубіжної літератури виставляють у кожному класі окремою колонкою в журналі раз на місяць і враховують як поточну до найближчої тематичної.
У разі відсутності учня на уроці протягом місяця рекомендуємо в колонці за ведення зошита зазначати н/о (нема оцінки).
Оцінка за контрольний твір із зарубіжної літератури є середнім арифметичним за зміст і грамотність, яку виставляють у колонці з датою написання роботи, надпис у журнальній колонці «Твір» не робиться.
Орієнтовний обсяг письмового твору, складеного учнем
Клас
|
Кількість сторінок
|
5-й
|
0,5–1,0
|
6-й
|
1,0–1,5
|
7-й
|
1,5–2,0
|
8-й
|
2,0–2,5
|
9-й
|
2,5–3,0
|
Орієнтовний обсяг письмового твору
(рівень стандарту, академічний рівень)
Клас
|
Кількість сторінок
|
10-й
|
3,0–3,5
|
11-й
|
3,0–3,5
|
Орієнтовний обсяг письмового твору
(філологічний напрям: профіль – українська філологія)
Клас
|
Кількість сторінок
|
10-й
|
3,0–3,5
|
11-й
|
3,5–4,5
|
Оцінку за читання напам’ять поетичних або прозових творів із зарубіжної літератури виставляють у колонку без дати з надписом «Напам’ять».
Під час підготовки вчителів до уроків радимо використовувати періодичні фахові видання: журнали «Всесвітня література в школах України», «Зарубіжна література в школах України», газету «Зарубіжна література» тощо.
Анкета для вчителів зарубіжної літератури та російської мови 2018 рік
Прізвище, ім"я , по батькові
Заклад
Категорія *
спеціаліст
ІІ категорія
І категорія
вища категорія
Педагогічне звання *
старший учитель
вчитель-методист
Другое:
Педагогічний стаж за фахом *
до 3 років
3-10 років
10-20 років
20-30 років
більше 30 років
У якому шкільному методичному формуванні берете участь*
ШМО
творча група
майстер- клас
психолого- педагогічний семінар
Другое:
Які форми методичної роботи РМО, ШМО найбільше допомагають Вам у роботі ? *
Чи підтримуються ваші творчі ініціативи? *
так
ні
Другое:
В яких районних та колективних формах методичної роботи ви хотіли б брати участь у 2018 році? *
Результативність вашої педагогічної діяльності *
через досягнення учнів
конкурси, олімпіади,МАН
Назвіть проблему, над якою працюєте *
Які напрацювання маєте: *
статті
опис досвіду роботи
Другое:
Чи використовуєте інноваційні технології при викладанні предмету ? Вкажіть які *
Як відбувається процес самоосвіти? *
вивчення науково-методичної літератури;
відвідування уроків колег;
Другое:
Які теми з предмету викликають у Вас труднощі?Яку допомогу Ви хотіли б отримати ? *
Чи практикуєте впровадження науково- дослідницької роботи серед школярів *
наукові конференції
доповіді, реферати
Другое:
Які форми позакласної роботи використовуєте? *
На Вашу думку, що потрібно змінити у роботі РМО, що залишити? *
Назвіть проблеми, які потрібно розглянути на засіданнях РМО *
Які форми семінарів - практикумів вважаєте найбільш результативними? *
Зазначте свій акаунт, назвіть адресу Вашого сайту чи блогу*
Назвіть заклади та вчителів, у кого б Ви хотіли побувати на засіданні РМО? *
Які форми методичної роботи Ви пропонуєте включити в засідання РМО?
Немає коментарів:
Дописати коментар